Muno.pl – największy gracz na rynku muzyki klubowej

Categories:Informacja prasowa

Muno.pl – największy gracz na rynku muzyki klubowej

Trochę historii

Portal Muno.pl w całości poświęcony jest nurtom muzycznym z kręgu nowych brzmień. Powstał na bazie serwisu Muzikanova.pl, który ruszył pod koniec marca 2004. Muzikanova.pl nawiązała współpracę z organizatorami, klubami i artystami z całej Polski, co przyczyniło się do odwiedzania serwisu przez klubowiczów z różnych zakątków kraju. Zawartość kolejnych działów portalu systematycznie się powiększała. Pod koniec sierpnia 2008 uruchomiono wersję Muzikanova.pl beta napisaną w bardzo wydajnym wysokopoziomowym frameworku Django. W serwisie zmodyfikowany został wygląd zewnętrzny oraz dodano nowe działy i funkcje społecznościowe.

Rok 2009 to kontakty z polskimi i zagranicznymi agencjami eventowymi, organizatorami, artystami i klubami, co wpływało na ilość przekazywanych czytelnikom materiałów i galerii. Powstał również dział biletów, który spotkał się ze sporym zainteresowaniem zarówno klubowiczów, jak i organizatorów imprez. Wciąż rosnące statystyki oraz doświadczenie i znajomość rynku, na którym działają redaktorzy i dziennikarze serwisu, spowodowały chęć zmian. Wystartował nowy projekt Muno.pl, gdzie postawiono na szeroki rozwój, zastosowanie nowych rozwiązań, a co za tym idzie zwiększenie konkurencyjności serwisu na rynku mediowym.

W styczniu 2011 roku portal Muno.pl, po miesiącach wytężonej pracy, na dobre zadomowił się w internetowych przeglądarkach. Przyjął nową, bardziej przejrzystą szatę graficzną, poprawiono wygląd poszczególnych działów, dostosowując je do oczekiwać użytkowników.

Arena międzynarodowa

Ostatnie miesiące to czas bliskiej współpracy z prestiżowymi zagranicznymi partnerami, wiodącymi światowymi wytwórniami, agencjami, artystami i festiwalami. Muno.pl jest doceniane poza granicami naszego kraju i jest zapraszane na liczne zagraniczne konferencje, jak IMS na Ibizie, AKG Scholarship w Berlinie czy festiwale typu Sonar, Melt! czy Monegros.

International Music Summit to jedna z najważniejszych konferencji dla całego biznesu muzyki elektronicznej. W maju 2011, już po raz czwarty na Ibizie, najważniejsze ludzie z branży muzycznej, wpływowe wytwórnie płytowe, artyści i zaproszonymi goście dyskutowali o aktualnej kondycji sceny muzyki elektronicznej. Muno.pl po raz drugi w historii konferencji zostało zaproszone do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu. IMS trwało 5 dni. Na imprezie otwierającej główną część konferencji zagrali Seth Troxler, Jamie Jones oraz Damian Lazarus. Głównym mówcą konferencji był legendarny reżyser David Lynch, a w panelach dyskusyjnych udział wzięli artyści tacy jak: Paul Kalkbrenner, Richie Hawtin, Seth Troxler, Dubfire czy Luciano. Natomiast AKG Scholarship of Sound to tygodniowe berlińskie warsztaty dla 10 utalentowanych artystów poświęcone produkcji muzyki oraz inżynierii dźwięku. W tym roku odbyły się w lipcu, gdzie pod czujnym okiem gwiazd muzyki elektronicznej laureaci konkursu pogłębiali swoją wiedzę z tworzenia muzyki, masteringu oraz promocji. Wykładowcami byli m.in. Carl Craig, Ewan Pearson czy też Adam Marshall. Muno.pl jako wiodący serwis poświęcony muzyce elektronicznej w Polsce zostało zaproszone do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu, obok takich marek jak światowe magazyny DJ Mag, Mixmag czy Metro.

Dziennikarze z portalu Muno.pl są również zapraszani na największe festiwale odbywające się w Europie. I tak niemiecki Melt Festival czy Monegros Desert Festival w Hiszpanii doczekały się obszernych relacji foto i video umieszczonych w serwisie.

Promocja polskiej sceny muzycznej

Serwis Muno.pl daje możliwość polskim producentom na promowanie swoich dzieł. W styczniu 2011 roku powstał „Dział recenzji polskich EP-ek” by skuteczniej promować polską nową muzykę i rodzime wytwórnie. Przedstawiono w nim zarówno single sygnowane nazwiskami polskich producentów, jak i te zawierające remiksy. Wystarczy przesłać Promo EP do portalu, a wybrane wykonania zostaną rzetelnie ocenione, również przez użytkowników Muno. Przyczynia się to do zaistnienia artysty lub wytwórni w świadomości polskich klubowiczów.

W ramach promowania polskiej kultury klubowej i najlepszych polskich brzmień przedstawiciele serwisu w lutym 2011 udali się do Londynu. Redaktor naczelny Muno.pl Alex wraz z Marcinem Czubalą i duetem Pol_ON zagrali podczas imprezy Muno.pl London w klubie Lightbox. Wspierali ich przebywający tam polscy artyści.

W październiku 2011 roku ruszyła anglojęzyczna wersja Muno.pl tak, aby każda osoba na świecie mogła bez problemu znaleźć informacje na temat polskich artystów, najciekawszych rodzimych klubów oraz ciekawych wydarzeń, na które może kupić bilety. Jest to szansa dla jeszcze mało rozpoznawalnych a obiecujących polskich artystów, by zaistnieć na arenie międzynarodowej. Fani elektronicznych brzmień z niemal całego świata mogą dzięki temu zapoznać się z polskim rynkiem muzycznym i klubowym.

Współpraca z największymi

Od maja 2011 Muno.pl połączyło siły z silną marką muzyczną – Czwórką Polskie Radio. W każdą sobotę od godziny 19.00 do 21.00, pojawia się dwugodzinna audycja muzyczna ‘BE 4’, którą prowadzi Alex Kubaczewski, redaktor naczelny i współtwórca serwisu muno.pl oraz DJ. Prezentuje newsy, ciekawostki oraz krótkie zapowiedzi numerów. Rozdaje też wejściówki i zaprasza słuchaczy na imprezy w różnych miastach. W drugiej godzinie audycji można usłyszeć najświeższe sety muzyczne zaproszonych gości, przeważnie z muzyką elektroniczną, house i jego wszystkimi odmianami.

Portal nawiązał też współpracę z jednym z najpopularniejszych na świecie imprezowych kanałów telewizyjnych w Internecie, Dancetrippin.TV. Zawiera on setki godzin nagranych live setów DJ’skich z najlepszych imprez klubowych z całego świata. Dociera do prawie 1.5 mln ludzi na całym świecie i ma ponad 50 tys. fanów na Facebook’u. Najnowsze odcinki emitowane były przez całe lato 2011 w ramach audycji BE 4 w Czwórce – Radiu z Wizją. – Cieszymy się, że zdołaliśmy nawiązać współpracę i ściągnąć do Polskiego Radia taką markę jak Dancetrippin.TV – mówi Alex Kubaczewski, redaktor naczelny Munp.pl i prowadzący audycję BE 4. - Jest to z pewnością pionierskie przedsięwzięcie w naszym kraju – dodaje A.Kubaczewski.

Muno.pl cały czas idzie do przodu i wprowadza nowe funkcje i ułatwienia. W październiku 2011, aby w szybki i wygodny sposób zamawiać bilety, portal rozpoczął współpracę z serwisem Płatności.pl. Dzięki temu posiada kompleksową obsługę sprzedaży biletów na koncerty, festiwale i wydarzenia muzyczno-kulturalne w całej Polsce m.in. na Białystok Up To Date Festival, Vivisesja Festival w Poznaniu, cykl imprez w całej Polsce „Face The Music” czy koncerty Little Dragon.

Redaktorem naczelnym i współtwórcą serwisu muno.pl jest Alex Kubaczewski. Znany jest też jako DJ Juniore. Występował z najważniejszymi gwiazdami polskiej i zagranicznej sceny klubowej oraz współtworzył audycję radiową „La Sunda” w radiu Planeta Poznań. Grywał też sety w polskich, brytyjskich i amerykańskich rozgłośniach oraz w klubach Wielkiej Brytanii, Niemiec, Ukrainy czy Meksyku. Obecnie prowadzi w każdą sobotę popularną audycję ‘BE 4′ w Czwórce Polskim Radiu.

Comments are closed.